مقاله بیس موضوع پایان نامه

مقاله بیس پایان نامه ( Base Article)

برای نوشتن پایان نامه و انجام فصل های مختلف آن ما نیاز به یک مقاله داریم، که اولا پروپوزال را بر پایه آن بنویسیم و مراحل نوشتن پایان نامه را خیلی راحت و مجاز، طبق بندهای مختلف مقاله بیس طراحی کنیم و سپس در خود پروپوزال و پایان نامه اجرایی کنیم.

کاربرد مقاله بیس یا مقاله پایه در نوشتن یک پروپوزال

وقتی میخواهیم یک فرم خام پروپوزال را شروع به نوشتن و تکمیل نمودن کنیم، نیاز به یک راهنما و نقشه راه داریم، کاربردی که مقاله بیس اینجا نشان میدهد، پایه و ستون شدن برای بخش های مختلف و مراحل متعدد نوشتن پروپوزال هست؛ مثلا موضوع پایان نامه ما هست « نقش بازاریابی و استراتژی های عملیاتی آن در شرایط افزایش قیمت دلار» خب ما اول میبینیم متغیرهای مستقل و وابسته پایان نامه کدامند؟ خب آیا شما میدانید اینجا متغیر مستقل که بر سایر متغیرها بر آن تاثیر دارد، کدام است یا کدامند؟  آیا میدانید متغیر یا متغیرهای وابسته که خاصیه وابسته بودن دارند و دیگر متغیرها هستند که برایشان تعیین تکلیف میکنند کدامند؟

بله کمی سخت است. اما با یافتن منابعی نظیر مقالات ISI لاتین و انگلیسی و حتی برخی ژورنال های داخلی که از درجه و اعتبار مقالات فارسی ISI برخوردارند میتوانیم قدم های روشن تری برداریم.

اساتید ممکن است در مقابل طرح واره های شخصی ما مقاومت نشان دهند ( که البته کاملا منطقی و صحیح است ) اما وقتی پای یک مقاله به میان می آید مقاومت ها تبدیل به کنجکاوی و نگاه های اکتشافی میشود و اغلب، بخش های مختلف مقاله مانند سوالات، فرضیات، اهداف، مدل مفهومی، متغیرها و شاخص های پروپوزال و مشابهات آن به عنوان قسمت های مختلف پایان نامه و پروپوزال تایید، تصویب و تلقی میشوند ( و البته با تمجید و تحسین )

اما متغیرهای مستقل و وابسته این موضوع پایان نامه کدامند؟

گاهی مفاهیم هستند که نقش ایفا میکنند و جزئیات در لفافه و پوشش هستند؛ مانند این موضوع پایان نامه، که بیان مسئله، پرسش ها و فرضیات و مدل مفهومی پروپوزال میتواند نشان دهنده قسمت های آتی پایان نامه باشد. بطوریکه محقق بصورت مستتر قصد دارد بیان کند افزایش قیمت دلار ( یا هر ارز دیگر که ما در نظر بگیریم و در عنوان پایان نامه به دانشگاه و گروه پیشنهاد کنیم )، بر شرایط تقاضا، مصرف و رفتار مصرف کننده تاثیر گذار است، میخواهد بیان کند، استراتژی هایی میخواهیم که با این مهم برخورد شایسته و اقتضایی داشته باشد. میخواهد بفهمد چه راهکارهایی از بازاریابی میتواند به نبرد با آثار منفی افزایش قیمت دلار برود و به داد بازار تولید داخلی برسد. با باز شدن کلاف پیچیده موضوع، درک نقش متغیرها روشن تر میشود.

حال شما به تفکر بیشتر در این مورد بپردازید و متغیرهای مستقل، وابسته و حتی برخی متغیرهای مزاحم که نقش مداخله گر و تعدیل کننده دارند را هم دریابید.

من همراه شما هستم در مقالات و نوشته های دیگر سایت؛ در صورت تمایل میتوانید با من تماس بگیرید برای راهنمایی های بیشتر در خصوص انجام پایان نامه و مشاوره های کاربردی..